Alla inlägg under januari 2011

Av Hannah - 23 januari 2011 21:05

Är i princip packad!!!   

Lite saker jag inte kan packa ner saknas...men har skrivit en lista över vad som finns i väskan och vad som ska ner när det är dags.. sen är det ju inte så långt om krille måste åka hem och hämta. Men kläder är han ju inte så bra på... lite vill man ju att de ska passa oxå   


Men jag säger då det... packa ner kläder till lillisen är ju inte lätt... alltså storleken??! Hur gjorde ni?

De är ju rätt svårt veta hur big han kommer vara...nåja.. nått passar säkert...


Så nu är det ju alltså tre dagar kvar till Bf. Fattar inte att det är så nära nu. Helt galet vad tiden gått fort.. ja, okej...nu i slutet går det väääääldigt saktaaaaa. Men om man tänker tillbaka på när jag kissade ett + på stickan! Haah... kändes som en evighet till denna dag då.


Fördriver dagarna med att städa, tvätta, plocka, fixa, dona....

Och jag hoppas på att Petra kommer imorgon och hjälper mig med mina ben, ni vet...de är gaaanska svårt att kunna komma ner och fixa bort lurvet..så hon sa att hon skulle komma nån dag och hjälpa mig vaxa benen..haha..låter de äckligt??! Haha.... näe, men vi kan som göra sånt på varann utan att tycka de är skumt eller äckligt.. Sen skulle hon brun utan sola mig oxå :)) De kan ju kännas skönt att vara lite brun iaf när man ska ligga där... inte så vacker ;)


Men till detta med lurvet.. alltså.. jag tog ju ett ryck här en dag och rakade benen ock regionen lite söder ut.. men shiiiieeett! K trodde jag hade dött inne i duschen för det tog sån tiiiid!! haahhah!! Och jag kan säga att när jag var klar så var benen som stockar för dom var så svullna, och jag var i princip blå i fejjan av syrebrist!! Så, ett tips från coachen ... ska man hålla något så när "rent" så rekomenderar jag att man börjar vaxa direkt plusset kommer på stickan. om man inte redan gör det vill säga :P Haha.... för det är inte lätt när magen börjar puta..  Och raka känns bara menlöst.. för de växer ju ut igen på en microsekund ungefär.. njää, okej...kanske inte så fort.. men dagen efter är det ju inte sådär slätt som man vill ha de :) Och med vaxningen hålls lurvet borta minst två-tre veckor.. eller för mig börjar det väl kanske komma några små små skott efter tre veckor.. men det blir ju betydligt glesare oxå.. och när det växer ut är det mjuka strån...nya färska alltså. Inte dom äckliga avhuggna av rakhyveln!

Så bra!!


Annars händer inte så mycket. Vi väntar mest hela tiden. Minsta lilla känsla i kroppen googlas ;) Man letar efter minsta lilla tecken på att det ska sätta igång :) Men de är väl så det ska vara.. man ska verkligen vara spyless såhär i slutet!


Nååja.... nu har ni fått en liten uppdatering.. inte rolig. Men iaf, en uppdatering! Nu ska jag slita med älsklingen i sängen o spela vändtia!! :)) Ha de GÖTTANS ALLEHOP!!

Av Hannah - 16 januari 2011 17:59

Nu går tiden saaaaaktaaaaa.......vet inte varför jag börjat vänta på att han ska komma redan nu?! Bf datumet är ju inte ens här ännu! Men likförbaskat så går jag och surar och undrar varför han inte kommit?! Haha :)

Trodde inte jag skulle tycka att de skulle vara så långsamt såhär på slutet faktiskt. Men själva graviditeten är inte jobbig.. alltså klart man börjar känna sig stor och otymplig. Men det bekommer mig inte så mycket.... men sen har det hänt så jäkla mycket annat tråkigt/jobbigt.. så det är nog de som tagit musten ur oss båda två. För på det blev vi jätte sjuka.. fattar inte vad de varit för nått! Kanske en vanlig förkylning..antagligen..men fy tusan.. inte var den vanlig! Halsen var ju det värsta... så himla ont gjorde det! HUVVA!

Skönt att de är "bra" nu iaf.


Imorrn är det morskan som gäller på morgonen... sen på Tisdag ska K iväg till läkaren på kontroll... hoppas på bra besked.

Fredag blir det begravning. Gruvar mig en aning kan jag tala om. Men det kommer gå bra!


Så ska jag se till att packa BB-väskan nån gång under veckan också.. plus fixa till allt i tvättstugan. Tvättat bort allt nu iaf. Så om det blir att vi måste iväg på BB så finns de kläder för hela familjen... tills ja kommer hem igen ;) Tror inte jag vågar låta K tvätta själv..... då har han säkert lyckats med att färga nått eller krympa... jaja ni vet :) Sen kan jag inte stå ut med tanken på att han drar ut kläderna ur maskinen.. tar bara upp dom och...lixom bara hänger dom på tork. Inget skak, inget sträck, inget rapp..ingenting! Huuuuuuh!! Som små skrynkliga tarmar hänger kläderna där.. näe, då sköter jag den biten själv hellre ;)


Nu ska jag gå och ta mitt älskade nässpray!! Sen får vi se om det kanske blir lite bak här hemma... K önskade sig lite muffins :))

Ovido - Quiz & Flashcards