Alla inlägg under januari 2009

Av Hannah - 30 januari 2009 13:25

Kan bli så trött på dom!


Kommunisera för tusan:D


Men de ska ju kvinnor ti o lösa allt....


Vad skulle dom göra utan oss;)

Av Hannah - 28 januari 2009 13:33

Jepp...fullt ös:)

Men de är så himla skönt att vara borta hemifrån ett tag...:)


Alma är som en SVANS HELA TIDEN!! Vart jag än går är hon i hasorna!

Spelar ingen roll om jag bara ska ställa mig upp från stolen i köket och ta mig ett glas vatten:D

Hon följer med....stod och diskade...och vem sitter klistrad i röven på mig?? mmh, precis! Behöver inte säga mer!!


Nu måste jag kolla nått åt syrran på bloggen...får väl återkomma...


Heippa

Av Hannah - 27 januari 2009 12:47

Alma och Elise:)

Alma nosar och pussar på henne och Elise bara ler oc hstryker på henne:)

NAAAAAWH<3


Ida kommer mor och prossan oxå:) najs..


Ikväll blir de sushi:T


Återkommer.. måste ta upp pigan och pussa lite:D

Av Hannah - 26 januari 2009 15:37

Nu blir de att åka till Gve:D Tjoahaddelittan lej!


Återkommer till hemmet på torsdag:)


Och till moster, receptet sätter ja in senare:)


Kraaaam

Av Hannah - 26 januari 2009 11:19

Hohh....de är så mycket nu så jag tror ja spricker.


Hojja...måtte allt lugna ner sig snart.


Av Hannah - 25 januari 2009 15:09

dag ida...städat...varit ute i skogen med Alma...de är väl de roligaste under hela dagen:) Var skönt att vara ute...


Nu tror jag att jag ska baka Niggroballs;-)


Hei hei

Av Hannah - 24 januari 2009 09:20

Vaknade 9...blåsa till lule med krille, köpa färg till skotern.


Men när vi var påväg t stan så kommer krille på att han glömt säga att lastibili ska in på tvätt på morrn!

Så de var bara blåsa till DHL och hämta den..så då fick ju Hannah köra Bmw,n till tvätten....men hade nog hellre kört lastibili!


HATAR bmw,n!! Den går fan inte att köra. USCH och fy för nya bilar. Skulle aldrig vilja byta bort min trogna vän:)


Så när jag väl hittar till tvätten och kliver ur bilen så spottar ja o fräser!

Krille undrar vad de är som står på....och jag börjar gaffla på om diken, dåliga däck, ingen antispinn och en massa annat koliox!

Tror nog han blev lite ledsen när jag var sur på hans pärla...:/

Nåja...


Till töre...slipa lite delar till skotern och sen käka lunch.


Efter att vi ätit lunch så åkte vi till garaget igen!

Men innan vi började där så gick vi ut med Alma på Elljusspåret. (ingen av oss var egentligen klädda för dehär).

Och när vi väl var där hände de något riktigt ku!!:D


Började gå....

Kommer till första backen....


-Krille vad skulle du göra om jag knuffade ner dig i snön?? (var sååå sugen på att göra de...de riktigt sprätte i kroppen).

- NÄ, Hannah!! (som en sur och stressad gubbe), Jag har LÅGSKOR!


-Haha...okej då:(


När vi kommer upp på backen så viker Krille av...efter nått skoterspår! (jag följer efter)

Och han börjar muttra o svära!


jag frågar- Vad är de?


-JAG HAR LÅGSKOR!!! HUR FAN KUNDE JAG VARA SÅ JÄVLA DUM??!!

NÄR DE GICK SÅ JÄVLA BRA ATT GÅ PÅ DE ANDRA SPÅRET...DE RIKTIGA SPÅRET!! NÄ, DÅ KAN JAG INTE NÖJA MIG MED DET! DÅ SKA JAG GÅ NÅ JÄVLA OFF ROAD, I LÅGSKOR!!

JÄVLA IDIOT JAG, FAAAAAAAAAAANH! (och när han skriker allt dehär så skär sig hans röst...precis som att han var ï målbrottet).


Jag skrattar lite tyst bakom honom...och precis då ser jag att skoterspåret åker ner för en liten kulle typ....och krille går...OCH HAN SJUNKER!! Inte lite.....utan...båda benen försvinner!!!

OH NO!! Bäst att passa sig!


Då jäklar. Han VRÅLAR!!!

-SATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN, JÄVLAAAAAAAAAAAA, NU SPRINGER JAG! JAG SKITER I SNÖN!

(jag skiter i snön upprepade han flera gånger när han sprang).


Och han SPRINGER (men de såg mer ut som att han ÄLGADE)!!

Flaxar med armarna och älgar som en brunstig tjur. Och alla vi som känner krille vet precis hur han ser ut där han älgar igenom skogen! Lite stel, klumpig och riktigt förbannad! Haha!!

Nåja...de räcker ju inte med de...då ska ju fanskapet RAMLA också!! haha!! Fattas ju bara de!

Och de är inget litet rammel!

Utan de PLOGAR snö över hela stackars krille!!

Han gör nästan en kullerbytta, benen åker rätt upp i luften!

Och där skymtar jag hans sockor och hans LÅGSKOR, fulla i snö!!!

Och då kan jag inte hålla mig! Börjar garva som en galning!! Sätter mig ner och skrattar, med ett sånt skratt bara Hannah kan få fram!


Men krille....upp igen och älgar vidare samtidigt som han bara VRÅLAR!

Han försvinner ur mitt synfält bland alla granar o tallar o stenar... Jag hör bara att han vrålar hela vägen och plöjer genom skog och mark...med sina LÅGSKOR!! :D hahahahahahaaaa!


-AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!! lät de...


Jag ställer mig upp och fortsätter vandringen mot garaget....i hopp om att hitta min karl vid liv....kanske vid någon sten eller nått...

Hittar honom på andra sidan Elljuspåret:)

Där står han och svär och tömmer sina LÅGSKOR från all snö som plogat in!


När jag kommer fram till honom skrattar jag fortfarande!


- Hannah, jag är BLÖT, KALL och ÄCKLIG! Nu går vi till garaget....dehär är INTE KUL!!!


-hmmmfffhtt...(försöker bita ihop och se allvarlig ut). Men ni vet hur de är!! När man INTE får skratta!! Då kommer de!!

Och jag börjar garva igen som en galning!

Faktiskt så mycket att jag nästan kissade ner mig!! De var iaf ruggigt nära!


Men som tur är så börjar Krille också skratta!! Han kommer som på sig själv att de måste sett kul ut!


Nåja...efter de blev de garaget igen...och där var vi hela dagen....till sent på kvällen då vi åkte till lillen och tog nån öl...


Blev tvärtrött på att skriva....


Men förresten...


Idag firar vi vår 6 års dag...(nä...inte 7:) Inte för att vi varit ihop HELA tiden...men jag ser de så att vi firar 6 år idag iaf...


Tråkigt bara att "krakel spektakel" inte är hemma....ovanligt!!??


Nåja...nu ska ja skåla me lite cola;)


Tjao!



Av Hannah - 22 januari 2009 10:15

Vaknar med ont i skallen....suck, trodde att jag kunde sova bort de. Men icke!


Sitter och skrattar åt Alma när hon sitter i fönstret och spanar:)

Håller koll på vägen, andra huset och grannen:)

Minsta lilla rörelse, och ho bli TOKI.

Hon måste varna oss att nu är grannen ute på sin gård igen!

Eller nu kommer de någon och går på min väg!


Åkta till kalix idag. FYYY! Me don´t like Kalix...

Aila har mest troligt fått öronskabb:/

Så om de nu är de så blir de medicin för katterna och båda hundarna..vi får väl se vad dom säger på tomteverkstaden i kalix...om dom hittar nått fel på hon. För de är ju inte ALLS säkert att dom gör.

Mitt i allt säger dom att de är inget fel på den här kon!


Nu, duschen.


Och här har ni en liten bild på alma när hon spanar!!

Ovido - Quiz & Flashcards