Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Hannah - 6 februari 2008 23:22

Jag börjar nästan lite små tro att jag sitter och dricker gammal mjölk...:-S Smakar inte riktigt bra....får nog kasta resten av min vanligtvis goda kvälls o´boy:-(



Helgen var bra.... ROLIGT som tusan på twinnarna:-P Men såklart..

Vad har jag och min syster för konstiga dragningar till gamla gubbar...eller vänta nu:-/

Det kan missuppfattas...det jag menar är att: VARFÖR dras alla gamla till oss??!! Och det värsta av allt är att dom tror vi är intresserade:-O


Har vi rynkor som gör att vi ser äldre ut än vi är?

Har vi fått en oanad skäggväxt som gamla tanter kan få?

Eller kanske en vårta??

Eller såna där leverfläckar som gamlingar brukar få???


Säg mig vad det är!! För det slår aldrig fel!!


Det stod en gammal man och lutade sig mot väggen.....Jag stod såklart och viftade på mina lurviga...eller, vad det nu heter...

Och tyckte ju som synd om den gamle mannen där han stod själv.

Så jag knatar fram och bjuder upp till dans...ingen sån där galen "jucka jucka" dans utan en mer civiliserad dans som gamla mans ben kan hänga med i....

Och mannen svarade ja och dans blev det...


Inget mer med det...TÄNKTE JAG!! 

Tackade artigt för dansen och drog iväg till baren där dom unga hunkarna stod och hängde...

Men..såklart när jag vänder mig om...då står den där gamla mannen bakom mig...och ser inte alls sådär söt och gammal ut...utan nu såg han mer ut som en skabbig gammal uteliggare som tiggde om pengar...men i detta fall var det ju något helt annat än pengar denna tiggare ville ha!!

Jag får PANIK!!!

Slingrar mig smidigt förbi för att komma undan detta vansinne!!


Dansar och dansar....börjar smått känna mig lugn...för jag hade inte sett till den gamle tiggaren på ett tag...


Kvällen började lida mot sitt slut och Hannah var trött...

Slog mig ner i en fotölj och försökte se sådär löjligt pigg ut....fast det stod i pannan på mig att jag slocknar vilken sekund som helst!


DÅ KOMMER HAN!!!!


Tiggar man: Hej...sover du??

Hannah: Neh (kort i tonen...inte alls lika trevlig som när jag bjöd upp till dans....vilket jag vid det här laget hade ångrat bittert)!

Tiggar man: Jag kanske skulle kunna få ditt nummer??

Hannah: Neh

Tiggar man: Men det hade ju varit jätte jätte jätte jätte trevligt om jag kunnat få det!

Hannah: Neh. Jag lämnar inte ut mitt nummer och så har jag en pojkvän där hemma!

Tiggar man: Men det hade varit trevligt om man hade kunnat skicka en bild till Töre någon gång...eller kanske få en bild av dig någon gång!

Hannah: ...........jag var helt tyst...

(insåg att det trevligaste hade varit om jesus aldrig återuppstått eller att tomten inte fanns! För denna gamle tiggar man hade mycket gemensamt med dessa två så egentligen underbara män....Skägget och håret..och att alla tre är typ hundra tusentals år gamla!!!)...

Sedan ställde jag mig upp, och gick ut....tack och lov hade min skjuts kommit!! Och då kommer han IGEN!!! I en SKINN KAPPA!!! Ingen kort historia utan den långa varianten!!

Shit alltså....så nu var vi inne på....Jesus, tomten och en gnutta MATRIX!! Goood Gooood HELP MEEEEE!!!


Knökade mig in i bilen och bad dom köra mig hem så fort det bara gick!!


Utöver denna Jesustomtematrix historia var allt KANON:-D


Nu gott folk...fick ni en liten inblick i hur det är att vara jag....inte alltid så trevligt...


Och om ni ser något varningstecken på att jag verkar gammal...så säg till!! För de där med att jag ser "Hem till gården" gör jag så mycket ismyg jag bara kan! Och det är väl inte allra värst?? Eller??


Kraam på er alla!



Ovido - Quiz & Flashcards