Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Husmor och mordförsök

Av Hannah - 18 januari 2009 18:15

Jahaa...idag har de inte hänt så mycket...

Hängt gäng med bryydsen...


Nästan tagit ihjäl min karl med en aning stark mat...(för honom iaf):)


Gjorde min special köttfärssås som jag gjort några gånger nu...och den är STARK! (men jag ÄÄÄLLLSKAAAAAR STARK MAT)!!!

Nåja...Krille har ätit den som om ingenting förr..

Men idag...

Han var illröd i fejset, svettades, harklade sig, hostade, drack mjölk, saft och vatten!!

Helt galet!

Men då kom vi ju på, att tidigere vi ätit detta har han varit förkyld..så smaklökarna har väl inte varit i sina sinnesfulla bruk om vi säger så...


-"Hohh, det känns som att jag andas eld"!!



Och efter att han ätit satt han vid köksbordet och höll nästan på att svimma:D

Var ju tvungen att ge honom lite hård bröd som han fick tugga på....(de neutraliserar de starka, har jag hört)....Och de hjälpte faktiskt:T


Men när han skulle ställa sig upp så gick han in i väggar och levde om...vetti tusan vad de var för jalapeno ja satt i:D


(Tur att jag inte satte i den torkade chilin som jag fick av Labba...den direkt importerade från Affrikatt):D

Då hade jag nog fått ringa 112:S :D


Men mina smaklökar dansade rumba i munnen...GOTT GOTT GOTT!!


Efter det blev de att baka små frallor:)

Sååå GOTT!!


Men lyckades ju göra fel...Innan jag knappt hunnit börja;)

Det är typiskt mig och min kära syster:P


De skulle vara 1,3 L mjöl

Och 0.5 L vatten...men Hannah husmor blandade ihop dessa två....:S

Men det gick att rädda. Ringde min kära mor och hon kunde lösa denna situation. (Säg vad mammsen inte kan lösa?!?! Vi har en SUPER MAMMA) :)


Men resultatet blev mycket bra! Gott som tusan...


Ska nog baka lite mer till veckan:T


Slänger in en bild på smårfallor...så ni kanske också blir lite sugna och bakar ni med:)


Now jag will gå out med the hund;D

 
 
Big ziz

Big ziz

18 januari 2009 18:48

HAHHAHAAHAHAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ser allt framför mig när krille äter!!!!
Å du! Hur jävla mycket frallor blev det tillslut då?? Lägg ut receptet så jag kan baaka

http://catjaa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 27 maj 2011 10:53

Jepp.. de blir det idag.. Möter upp Madde  därnågonstans :) Roligt att åka o kolla stan lite ;)   Annars så händer det inte så mycket.. Frank har haft tredagarsfeber... eller jag antar att de är den han haft för idag efter att vi duschat så hade ...

Av Hannah - 12 maj 2011 20:43

Sitter i hultan.... njuter av lite semester ;P  Skönt att komma bort hemifrån lite.  Men lite sund att träningen faller åt sidan lite då.....fan.. ajja... sitter ju inte bara stilla här heller :) Promenerat varje dag förutom idag... låååånga walk...

Av Hannah - 7 mars 2011 14:47

Mysfarbrorn är ju över en månad nu    De går så himla fort!      Han växer så det knakar. Ammar inte mer.. eftersom efter dubbel mjölkstockning så sinade mjölken avsevärt..kämpade med pumpen..men han blev inte nöjd.. Började blanda i ersättning. ...

Av Hannah - 20 februari 2011 10:44

Jag och Frank tar oss en liten tripp till byn i veckan. Pappa jobbar ju så hemma is vi nog inte sitta hela veckan :P Han hinner inte mer än sluta så ringer dom efter honom. De är bra! Tänk om man hade sån tur ;)   Näe, duschen o fixa sig lite.....

Av Hannah - 16 februari 2011 11:47

Jaaaa... glömde ju två roliga detaljer från förlossningen!   Första....   Min svägerska Petra skulle ju hjälpa mig att vaxa benen innan förlossningen! Och på morgonen när värkarna satt igång skrev jag ett meddelande till henne, där det stod a...

Ovido - Quiz & Flashcards